[francais] [castellano] [català] [english] [francais] [castellano] [català] [english]

• Des de Barcelona: Autovia A-2, sortida Guissona – Ponts (abans de Cevera), per la carretera L-311 i L-313 fins desviament direcció Florejacs (LV-3133) i, poc metres abans d’arribar a Florejacs, desviament a la dreta pel camí de Les Sitges (a l’alçada del cementiri)

• Des de Lleida: Autovia A-2, sortida Agramunt – Artesa de Segre – Guissona (a l’alçada de Tàrrega), per la carretera L-310 fins Guissona, on cal seguir direcció Ponts per la L-313 fins el desviament direcció Florejacs (LV-3133) i, poc metres abans d’arribar a Florejacs, desviament a la dreta pel camí de Les Sitges (a l’alçada del cementiri)

• Des de Girona: Carretera C-25 (Eix Transversal), sortida de Calaf, per la C-1412 fins Biosca, d’allí per la LV-3113 fins Guissona i, allí, per la L-313 fins desviament dilecció Florejacs (LV-3133) i, poc metres abans d’arribar a Florejacs, desviament a la dreta pel camí de Les Sitges (a l’alçada del cementiri)

• Des de Tarragona: per la C-14 fins Tàrrega, allí per la carretera L-310 fins Guissona, on cal seguir direcció Ponts per la L-313 fins el desviament dilecció Florejacs (LV-3133) i, poc metres abans d’arribar a Florejacs, desviament a la dreta pel camí de Les Sitges (a l’alçada del cementiri)

Les Sitges està situat a 2 kilòmetres del nucli de Florejacs i pertany al terme municipal de Torrefeta i Florejacs. El poble de Florejacs ha crescut a redós del  castell de Florejacs (obert al públic els diumenges), emplaçat en un tram de l'antiga muralla que protegia el nucli medieval. Val la pena accedir-hi i descobrir l'antiga fortalesa que, des dels seus llunyans orígens al segle XI i profundament transformada al XVI, ha estat condicionada pels seus propietaris i oberta al públic. El celler, els salons, les seves col·leccions d'armes i el petit museu dedicat al pioner de la medicina homeopàtica són alguns dels tresors que es presenten al visitant.

El castell és l'element més conegut del poble de Florejacs, però tot ell mereix un calmós passeig pels carrerons i una mirada als camps i tossals que l'envolten, integrat en un paisatge rural i de secà molt poc transformat al llarg dels segles. L'església parroquial de l'Assumpció, la creu de terme o el conjunt de cases que s'alcen sobre la muralla baix medieval formant una vila closa són altres elements que valen un cop d'ull.

Entra a la <Galería de images de Florejacs>

L’entorn immediat de Les Sitges permet gaudir de grans descobertes als amants de la història, la natura i l’esport, i té com a referents.

• Ruta dels castells del Sió: els castells i torres de Florejacs, Les Pallargues, Castellmeià, el Pilar d’Almenara, Vilamajor, Montsonís, Vicfred, Montclar, Vallferosa, Concabella, Malgrat...
  • Romànic: les esglésies romàniques de Sant Julià d’El Llor, Sant Esteve de Pelagalls, Sant Pere de Talteüll,  Sant Salvador de Concabella, Sant Pere de Ponts,  Monestir de Gualter...
  • Arqueologia: el recinte i Museu arqueològic de la ciutat romana de Iesso (Guissona), la torre romana de Castellnou d’Ossó, dolmen de Llanera de Solsonès...
  • Arquitectura tradicional: pletes, cabanes de pedra, marges, fonts, pous...
  • Conjunts monumentals: Guissona, Montfalcó Murallat, Agramunt, Cervera, Sant Guim de la Plana...
  • Natura: observació de les aus, espais protegits de la conca del Llobregós, aiguamolls de Granollers...
  • Esports: senderisme, cicloturisme, golf (BonÀrea golf, a Talteüll), caça...

Entra a la <Galería de fotografies de l'Entorn>

Així mateix, els pobles i viles del voltant presenten un ampli calendari de festes majors i fires, entre les quals destaquen la Fira Medieval de Florejacs, el Mercat Romà de Iesso (Guissona), la Fira de l'Ou de Sant Guim de Freixenet, el Pessebre vivent de Sant Guim de la Plana, la Fira del Meló d'Artesa de Segre o la Fira del Torró d'Agramunt.